credvulcan


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CalendarCalendar  GalerieGalerie  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiti | 
 

 Iarna

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Admin
Admin


Mesaje : 7
Puncte : 20
Data de inscriere : 07/12/2009

MesajSubiect: Iarna   Dum Mar 07, 2010 7:09 am






FLORI DE GHEATA MINUNATE LA FERESTRE ADUNATE



TEMA ANUALA: “CUM ESTE, A FOST ŞI VA FI AICI PE PĂMÂNT?

PERIOADA: 4.01.2010- 22.01.2010
TEMA PROIECTULUI:FLORI DE GHEATA MINUNATE LA FERESTRE ADUNATE

Focalizare pe fenomene caracteristice: : “Iarna a sosit in zori”


Focalizare pe jocurile copiilor : “Hai la joaca afara”

Evaluare


NIVEL : II
GRUPA : ALBINUTELE
DURATA : 3 săptămâni


OBIECTIVELE DE REFERINŢĂ:
DŞ:

· Să cunoască unele elemente componente ale lumii înconjurătoare (obiecte, aerul, apa, solul, vegetaţia, fauna, fiinţa umană ca parte integrantă a mediului) precum şi interdependenţa dintre ele;

· Să cunoască elemente ale mediului social şi cultural poziţionând elementul uman ca parte integrantă a mediului;

· Să aplice norme de comportare specifice sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;

· Să comunice impresii, idei pe baza observărilor efectuate;

· Să-şi îmbogăţească experienţa senzorială ca bază a cunoştinţelor matematice referitoare la recunoaşterea, denumirea obiectelor, cantitatea, clasificarea, constituirea de grupuri, mulţimi pe baza unor însuşiri comune (formă, mărime, culoare) luate în considerare separat sau mai multe simultan;

· Să înţeleagă şi să numească relaţiile spaţiale relative, să plaseze obiecte într-un spaţiu dat ori să se plaseze corect el însuşi în raport cu un reper dat;

DLC:

· Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de vorbitor, cât şi în calitate de auditor;

· Să audieze cu atenţie un text, să reţină ideile acestuia şi să demonstreze ca l-a înţeles;

· Să înţeleagă şi să transmită mesaje simple; să reacţioneze la acestea;

· Să-şi îmbogăţească vocabularul activ şi pasiv pe baza experienţei, activităţii personale şi/sau a relaţiilor cu ceilalţi şi simultan să utilizeze un limbaj oral corect din punct de vedere gramatical;

DOS:

· Să aprecieze în situaţii concrete unele comportamente şi atitudini în raport cu norme prestabilite şi cunoscute;

· Să se raporteze la mediul apropiat, contribuind la îmbogăţirea acestuia prin lucrările personale;

· Să cunoască şi să utilizeze unelte simple de lucru pentru realizarea unei activităţi practic-gospodăreşti;

DEC:

· Să descopere lumea înconjurătoare cu ajutorul auzului;

Să compună în mod original şi personal spaţiul plastic;

· Să intoneze cântece pentru copii;

· Să redea teme plastice specifice desenului;

· Să exerseze deprinderile tehnice specifice modelajului în redarea unor teme plastice;

DPM:

· Să fie apt să utilizeze deprinderile motrice însuşite în diferite contexte;

· Să manifeste în timpul activităţii atitudini de cooperare, spirit de echipă, fair play;

· Să cunoască şi să aplice regulile de igienă referitoare la igiena echipamentului;

· Să fie apt să utilizeze deprinderile însuşite în diferite contexte.



[b]RESURSE



Resurse umane :

- Copiii

- Educatoarea

- Părinţii



Resurse materiale:

- carti, reviste, albume

- figurine

- coli de scris, carioca

- imagini, prezentari PPS, calculator, TV, DVD, CD-uri

- jetoane, puzzle, jocuri de masa,

- planse

- blocuri de desen, acuarele, creioane colorate

- plastilina, plansete

- hartie colorata, foarfece, lipici, perforator

- halat, trusa doctor

- cuburi de lemn, piese ARCO,LEGO, forme geometrice, betisoare colorate

- unelte pentru nisip, forme si jucarii adecvate.



CENTRUL TEMATIC:

Va fi amenajat cu materialele ce vor fi aduse de către părinţi în urma unui anunţ privind tema proiectului, urmând ca pe parcursul derulării acestuia să fie adăugate şi alte materiale.

· Reviste şi cărţi tematice;

· Atlas zoologic şi enciclopedia copiilor;

· Figurine şi mulaje;

· Materiale din natură (materiale reciclabile, crenguţe, etc.);

· Deşeuri (hârtie, textile, etc);

· Albume;

· Poster imagini;



FINALITATEA PROIECTULUI:

· Expoziţie cu lucrările copiilor;

· Album cu fotografii din timpul activităţilor şi acţiunilor desfăşurate de copii;

· Realizarea unui program artistic;





CENTRE DE INTERES[size=12]:





Bibliotecă
Ştiinţă
Artă

Cărţi, planşe cu mediul de viaţă al animalelor, reviste, albume, enciclopedii, fişe de lucru, panou/ tablă magnetică, etc.

Atlas zoologic, figurine, mulaje, eşantioane din blană, crenguţe, conuri de brad, etc.) puzzle, jetoane materiale cu suport electronic, vase de diferite forme şi mărimi pentru mici experimente.

Fişe de lucru, hârtie glasee, plastilină, plansete, lipici, foarfece, creioane colorate, acuarele, şabloane cu animale, hârtie creponată, fire de lână, etc.
Construcţii
Joc de rol
Nisip şi apă



Cuburi de diferite dimensiuni, piese lego, piese AR-CO, cutii de diferite mărimi, materiale din natură (crenguţe, conuri de brad, etc.)



Masti, truse doctor, ustensile de bucătărie, etc



Betisoare, crengute, lopăţică, găletuşă, etc.











[b]INVENTAR DE PROBLEME:









Ce ştim


Ce putem afla


· Este frig

· Trebuie să ne îmbrăcăm gros

· Care este îmbrăcămintea şi încălţămintea de iarnă

· Ninge

· Cum este zăpada

· Ce sărbătoare mare ne aduce iarna

· Ce este o săniuţă

· Ce sunt patinele, dar schiurile

· Ce este gheaţa

· Ce este un om de zăpadă

· Cum se construieşte un om de zapada





· Ce sunt fulgii de zăpadă, cum se formează

· Ce este viscolul

· Ce este poleiul, cum se formează

· Ce este chiciura, cum se formează

· Ce sunt ţurţurii de gheaţă, cum se formează

· Ce se întâmplă dacă lasăm afară, peste noapte, o sticlă plină cu apă

· Cu ce se deplasează schiorii pe munte

· Ce este un snowboard

· Ce sentimente te cuprind când aluneci cu sania la vale pe derdeluş;

· Ce comportament trebuie să ai în cadrul unui concurs.











ZIUA
ACTIVITATI DE INVATARE

LUNI

ID: “Cum mi-am petrecut vacanta?” R:”Cum ma imbrac?” T:”Dansul fulgilor de nea”

ALA: Bibliotecă –“Animalele in timpul iernii”;Arta:”Fulgi”-modelaj;Joc de rol –“De-a fulgii de zăpadă”.Optional

Extindere

ADE:Activitate integrata

DS:”Natura, iarna”-observare

DEC:” Iarna a sosit in zori”-invatare cantec;joc muzical:”Di, caluti!”

MARTI

ID: “Ninge!” R:”Facem omul de zapada” T:”Unde-i omul de zapada?”

ALA: Artă - desen: “Fulgi de nea”;Ştiinţă – “Turturele”;Constructii:tema la alegere

Plimbare:”Parcul iarna”

ADE:DS: “Să ordonăm fulgii de zăpadă” -Ex. cu mat. individual

DOS:” “O faptă bună”- Poveste creată

MIERCURI

ID: “Stiati ca….?” R:”Animalele in anotimpul iarna” T:”Di, caluti!”

ALA :- Construcţii – “Adăposturi pentru animale pe timpul iernii”Artă – Modelaj: ”Brazi înzăpeziţi”; Biblioteca:Alege imagini caracteristice anotimpului iarna;Optional

Joc de miscare:“Zborul fulgilor de zăpadă”

ADE:Activitate integrata

DLC:” “Iarna” de V. Alecsandri -memorizare

DEC :“Peisaj de iarnă”-taiere,aplicare

JOI

ID:-“Intamplari hazlii” R:”O fapta buna” T:”Prin zapada cate doi”

ALA Bibliotecă – “De ce ne place iarna?”(convorbire); Joc de rol:”De-a Zana Iernii”

Concurs: “Ghici, ghicitoarea mea!”

ADE: DS:”Jocul perechilor”-joc logic

DEC:“Fulgi de zăpadă”-decolorare cu pic

VINERI

ID:” Ce se intampla cu zapada adusa in clasa? “ R:” Frumusetea iernii“ T:”Iarna a sosit in zori

ALA:- Ştiinţă – “Cine ştie câştigă” (concurs de cunoştinţe)Arta:”Rama pentru tablou’-snuruire

Educatie sanitara:”Ce este o vitamina?”

ADE: DLC: ,,Gaseste cuvantul potrivit”-joc didactic.

DPM:”Trage saniuta”-invatarea tractiunii









ZIUA
ACTIVITATI DE INVATARE

LUNI

ID: “Hai la joaca afara” R:”Ne jucam, ne odihnim” T:”Omul de zapada”

ALA :Biblioteca:”Jocurile de iarna”-citim in carti,reviste; Artă – “Să modelăm oameni de zăpadă”;Joc cu rol:”Ursul pacalit de vulpe”Optional

Extindere

ADE:DS: Jocurile copiilor iarna”-lectura dupa imagini

DPM:Tractiunea Joc”Cine ajunge primul”

MARTI

ID: “Ce se poate intampla daca...?” R:”Ma imbrac corespunzator” T:”Daca vesel se traieste”

ALA : Ştiinţă – “Avem morcovi pentru toţi oamenii de zăpadă?”Construcţii – “Săniuţe mari şi mici”

Jocuri de miscare:”Ninge”;”Iarna vesela”

ADE:DS: “Fesuri şi fulare”-alternarea obiectelor, numărare-joc exercitiu

DLC:”Gaseste cuvantul care se potriveste”-joc didactic

MIERCURI

ID: “De vorba cu fulgul” R:”Surprizele iernii” T:”Facem antrenamente”

ALA :-Stiinta:”Intamplari de iarna”-pov. dupa ilustratii;Constructii:”Derdelusul” Optional

-Educatie rutiera:”Unde ne jucam iarna?”

ADE:DLC:”Povestea fulgului de zapada”de T.Banciu-lect. Educatoarei

DEC:”Hai la joaca afara”-invatare cantec;”Di, calut!”-repetare joc

JOI

ID:-“Pericolele iernii” R:”Am plecat la derdelus!” T:”Hai la joaca afara”

ALA: Stiinta:”Al catelea obiect lipseste Joc de rol:”De-a doctorul”;

- Jocuri în aer liber: “Ne batem cu bulgări de zăpadă

ADE: DS:” “Să numărăm, să socotim”-ex cu material individual

DEC:”Patinoarul”- modelaj

VINERI

ID:” Ce am vazut in drum spre gradinita?“ R:” Hapciu!“ T:”Cursa pe maturi “

ALA:-Stiinta:”Te rog sa-mi dai”-joc logic;Joc de masa-Puzzle;Constructii:Jucaria preferata”

Joc distractiv:“Facem îngeraşi în zăpadă”

ADE: DOS: ”De ce ne place iarna”-convorbire

DEC:”Omul de zapada”-aplicatie







ZIUA
ACTIVITATI DE INVATARE

LUNI

ID: “Iarna-bucuria tuturor”?” R:”Cum hranim pasarelele?” T:”Dansul fulgilor de nea”

ALA: Bibliotecă –“Iarna”- repetarea poeziilor; Joc de rol –“Cele 4 fiice ale anului”.Optional

Extindere

ADE: DS:”De vorba cu iarna”-convorbire

DEC:”Hai la joaca afara ”-repetare cantec; Auditie:”Iarna”-A Vivaldi

MARTI

ID: “Bucurii in zapada” R:”Pregatim un ceai” T:”Uite asa”

ALA: Artă - “Iarna”-modelaj;Ştiinţă – “Gaseste jetonul descris”-ex pt dezvoltare intelectuala; Constructii:tema la alegere

Teatru de papusi: ”Scufita Rosie”

ADE: DS: “Stop”-ex cu material individual

DOS:” “Ciripel cel lacom”- povestea educatoarei

MIERCURI

ID: “Necazuri in zapada”; R:”Gaseste cuvantul potrivit” T:”Hai la joaca afara”

ALA: Biblioteca:”Albumul iernii”; Constructii:”Adaposturi” Optional

Joc de miscare:În poiană”, „În pădurea cu alune”

ADE: DLC:” “Soarele si omuletii de zapada” de M.Cremene –lectura educatoarei

DEC :“Peisaj de iarnă”-pictura cu lumanarea

JOI

ID:-“Intamplari hazlii” R:”Vietuitoarele iarna” T:”Prin troiene”

ALA Bibliotecă – “De ce ne place iarna?”(convorbire); Joc de rol:”De-a Zana Iernii”

Jocuri recreative:”Facem omul de zapada”; “Ingerasi in zapada”

ADE: DS:” Numarul si cifra 6” -predare

DEC:“Iarna”-colaj

VINERI

ID:” Povestea iernii “ R:” Frumusetea iernii“ T:”Cursa in saci”

ALA:- Ştiinţă – “Completeaza ce lipseste”-joc didactic;Arta:”Sania”-indoitura din sarma

Educatie sanitara:”Ce este o vitamina?”

ADE: DLC: ,,Iarna”-test

DPM:”Saniuta”-consolidarea tractiunii si impingerii














[/b]
[/size]
[/b]
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://credvulcan.forumcreativ.com
 
Iarna
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
credvulcan :: Materiale didactice :: Proiecte tematice-
Mergi direct la: